Zapewnienie wartości mleka – strategia dla branży mleczarskiej w Polsce
Home/Zapewnienie wartości mleka – strategia dla branży mleczarskiej w Polsce
Polski sektor mleczarski stoi na progu nowej ery, w której ma szansę stać się jednym z kluczowych graczy na globalnym rynku produktów mleczarskich. Silne fundamenty, zbudowane na tradycji, wysokiej jakości produktach oraz rosnącym popycie krajowym i międzynarodowym, umożliwiają dalszy dynamiczny rozwój. Jednocześnie sektor ten musi stawić czoła licznym wyzwaniom, takim jak zmieniające się regulacje środowiskowe, rosnące koszty produkcji czy geopolityczne i ekonomiczne turbulencje.
Nad strategią wspólnie postanowiły działać wiodące organizacje branżowe – Polska Izba Mleka, Związek Polskich Przetwórców Mleka, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich oraz Krajowe Stowarzyszenie Mleczarzy. Dokument ma na celu wskazanie drogi ku zrównoważonemu rozwojowi polskiego mleczarstwa. W ramach projektu analizowane są kluczowe aspekty funkcjonowania branży, od wymogów eksportowych i odkrywania nowych rynków po zrównoważony rozwój i poprawę rentowności.