Miło nam poinformować, że ZPPM objął swoim patronatem tegoroczną edycję targów Polagra, która odbędzie się w dniach 27- 29 września 2023r. w Poznaniu. Jak zauważają organizatorzy tego wydarzenia branża mleczarska przeżywa w ostatnich miesiącach poważny kryzys. Sytuacja przypomina zamknięte koło, z którego niełatwo się wydostać. Dobrą okazją do podjęcia próby są targi POLAGRA, które potrwają od 27 do 29 września w Poznaniu. Sporo firm z branży mleczarskiej już zapowiedziało swój udział w nich. Podobnie jak kancelarie prawne, które zapewnią przydatne szkolenia. Jakie będą pozostałe korzyści?
Kilkanaście miesięcy pełnoskalowej wojny w Ukrainie dały branży mleczarskiej we znaki. Kilkunastoprocentowa inflacja mocno poobijała wszystkie sektory tego rynku i wpłynęła na cały sektor rolno-spożywczy.
Wysokich cen nie wytrzymują klienci końcowi, którzy kupują mniej produktów. W ślad za spadkiem sprzedaży, idą niższe zamówienia i radykalne obniżki cen surowca u rolników. Starając się zatrzymać klientów, sieci handlowe obniżają ceny na półkach, a jednocześnie naciskają na obniżki cen proponowanych przez producentów. Specjaliści uważają, że ci ostatni w zasadzie nie uzyskują zadowalającego wyniku finansowego. Przewidują też, że część firm będzie musiała się skonsolidować, a część kryzysu nie wytrzyma.
Kryzys jako szansa
– Dla nas, organizatorów POLAGRY, branża mleczarska jest jedną z kluczowych. Dlatego w tym roku przygotowujemy wydarzenia, które umożliwią jej przedstawicielom na nawiązanie kontaktów biznesowych, pozwalających jeszcze lepiej dostosować się do obecnej sytuacji na rynku mleczarskim – mówi Wojciech Kokotek, dyrektor POLAGRY.
Branża mleczarska może więc liczyć na tegorocznej POLAGRZE na bardzo dobre warunki oraz silną reprezentację firm i instytucji. To zasługa między innymi współpracy z Polską Izbą Mleka. Ta organizacja będzie miała na targach stoisko wielkości 200 m2. Wraz z PIM planuje się na nim wystawić kilkanaście firm.
Ich przedstawiciele wiedzą, że kryzys jest jednocześnie okazją do rozwoju, a udział w targach to dla polskich firm branży mleczarskiej doskonała okazja do zaprezentowania swoich produktów i nawiązania kontaktów handlowych i zdobycie nowych kontraktów.
Polskie firmy branży mleczarskiej aktywnie uczestniczą w targach poza granicami kraju, niemniej ranga Międzynarodowych Targów Poznańskich, które skupiają wystawców i odwiedzających z różnych stron świata, oznacza ogromne możliwości handlowe. Tym większe, że patronaty nad wydarzeniem objęły m.in. Związek Polskich Przetwórców Mleka, Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich – Związek Rewizyjny, czy też Polska Izba Handlu.
Szkolenia, wieczór i promocja
Udział w targach POLAGRA zapewni nie tylko kontakty biznesowe i eksperckie, ale też dawkę bardzo przydatnej wiedzy. W tym roku organizatorzy zaplanowali szkolenia prowadzone przez prawników. Będą one dotyczyły m.in. recyklatów w pakowaniu żywności, znakowania opakowań i sposobów na ograniczanie marnowania żywności.
Przedstawiciele kancelarii będą dostępni przez trzy dni na swoich stoiskach. To doskonała okazja do spotkania, wyjaśnienia wątpliwości i ewentualnego umówienia się na opracowanie porady prawnej. Wystawcy mogą na szczególne względy, bo każdy otrzymuje kilkadziesiąt zaproszeń, które może przekazać swoim pracownikom lub potencjalnym klientom.
Nieodłącznym elementem targów jest wieczór branżowy – to tam można spotkać swoich kontrahentów.
Wystawcy mogą też skorzystać na dodatkowej promocji: kampaniach reklamowych realizowanych przez Agencję Interaktywną r360, mailingach wysyłanych do zwiedzających, ale też obecności w mediach branżowych. W tym roku specjalną ofertę dla wystawców POLAGRY przygotował m.in. „Dziennik Gazeta Prawna”.
Trzy wydarzenia w pięć dni
W pawilonie zlokalizowanym tuż obok POLAGRY odbędą się targi Taropak, które zrzesza wszystkie gałęzie branży opakowań. Tegoroczna edycja uwzględnia obecność producentów opakowań szklanych, metalowych, papierowych i z tworzyw sztucznych oraz firm związanych etykietowaniem i magazynowaniem. Rozwijane są nowe obszary tematyczne dotyczące opakowań dla e-commerce jak i opakowań jako wyzwań przyszłości.
Posiadająca kilkadziesiąt lat tradycji POLAGRA wciąż pozostaje to najważniejsze wydarzenie na mapie polskiej branży spożywczej. Tegoroczne targi rozpoczną się w środę 27 września i potrwają do piątku, 29 września. Ostatni dzień POLAGRY i Taropaku będzie jednocześnie pierwszym dniem targów Smaki Regionów, skierowanych przede wszystkim do regionalnych producentów i konsumentów.
Warto podkreślić, że lista wystawców targów POLAGRA pozostaje otwarta. Kontakt do zespołu można znaleźć na stronie www.polagra.pl.